• Szkolny rajd na Szyndzielnię

• O godzinie 10.00 dotarliśmy autokarem na parking przy wyciągu zdecydowani na piesze podbicie Szyndzielni. Padał delikatny śnieg, a góry były otulone mgłą, co dodawało tajemniczości naszej wyprawie. Szlak był wyzwaniem ze względu na śliskie ścieżki, ale zachwycające widoki zrekompensowały trudy marszu.
            Po dwugodzinnej wspinaczce dotarliśmy do celu.

Schronisko na Szyndzielni okazało się doskonałym miejscem na odpoczynek. Ciepła herbata rozgrzała nasze zmarznięte dłonie, a przyjemna atmosfera pozwoliła nam zrelaksować się po trudach wspinaczki. Rozmowy towarzyskie sprawiły, że czas minął nam bardzo szybko.

Zejście ze szczytu zajęło nam znacznie mniej czasu niż wspinaczka dlatego podczas powrotu zdecydowaliśmy się zrobić przerwę na posiłek w restauracji McDonald's. Zjedliśmy smaczne hamburgery i delektowaliśmy się chwilą odpoczynku przed powrotem do domu.

Wycieczka na Szyndzielnię była niezapomnianym doświadczeniem, które pozwoliło nam oderwać się od codzienności i cieszyć się pięknem górskiej przyrody. Dało nam dużo radości i energii na kolejne dni

• Kolejny sportowy sukces!!!!

• Dobry występ naszych siatkarek!

W czwartek 11 kwietnia w Jankowicach odbyły się Powiatowe Igrzyska Młodzieży Szkolnej w  piłce siatkowej dziewcząt. Nasze gminne mistrzynie do rywalizacji przystąpiły z gospodyniami zawodów, Szkołą Podstawową z Jankowic.Po zaciętej walce zajmujemy II miejsce w powiecie!
            Skład drużyny:
            Milena Jurkowska, Marta Niewrzoł, Helena Serwotka, Julia Piotrowska, Maja Bluszcz, Patrycja Dusza, Nicola Bochenek, Karolina Pojda, Oliwia Depta, Martyna Wojtek, Magdalena Kostka.

• Sukcesy sportowe dziewcząt!

• Jedziemy na finał wojewódzki!!!

Czwartkowe (11.04.24r) zwycięstwo naszej drużyny dziewcząt w rybnickim etapie 24 Turnieju o Puchar Tymbarku to nie tylko sukces sportowy, ale także świadectwo pasji, determinacji i współpracy.

Młode zawodniczki w składzie: Piotrowska Milena, Kozłowska Zofia, Kwiecień Hanna, Modzelewska Helena, Modzelewska Honorata, Pilar Karolina, Prus Julia, Syrek Julia, Machulec Alicja i Kuśnierek Lena w pięknym stylu wywalczyły sobie awans do kolejnego etapu Turnieju.

Dziewczyny pokazały, że piłka nożna jest dla nich nie tylko sportem, ale również szkołą życia, w której uczą się ważnych wartości, takich jak współpraca, fair play, poznają ducha rywalizacji.

Gratulujemy wszystkim uczestniczkom tego fantastycznego turnieju i życzymy im dalszych sukcesów na boisku!

Przed nami finał wojewódzki w Sosnowcu.

Nagrodą Główną dla Zwycięzców  Pucharu Tymbarku jest udział w zgrupowaniu w Warszawie, podczas którego zawodnicy biorą udział w treningu pod okiem Trenerów Kadr Młodzieżowych, uczestniczą w meczu reprezentacji oraz mają wyjątkową szansę na ekskluzywne spotkanie z  piłkarzami.

• Nowy parking

• Szanowni Państwo

W związku z oddaniem do użytkowania parkingu (wjazd od ul. Radoszowskiej), uprzejmie prosimy o wyłączne  parkowanie samochodów podczas dowozu i odbierania dzieci na nowym  parkingu.

Pragniemy serdecznie podziękować za włożone starania i budowę parkingu Gminie Gaszowice, Panu Wójtowi Pawłowi Bugdolowi oraz Panu Sołtysowi Mieczysławowi Szymikowi, który od wielu lat angażował się w pozyskanie terenu pod budowę inwestycji.

Ze względu na bezpieczeństwo uczniów i dzieci przedszkolnych oraz wszystkich użytkowników parkingu prosimy o przestrzeganie zasad ruchu drogowego i dbałość o utrzymanie porządku.

Dyrektor ZSP w Szczerbicach, Edyta Knapik

• Ekoliada

• W środę, 3 kwietnia nasi przedszkolacy z grupy "Kotki" wzięli udział w gminnym konkursie ekologicznym. Rywalizowalizacje odbywały się pomiędzy przedszkolakami całej gminy Gaszowice.

• Ogłoszenie

• W maju w naszej szkole odbędzie się Szkolny Konkurs z Języka Angielskiego dla klas IV-VIII. Uczniowie otrzymają do rozwiązania test dostosowany poziomem trudności. Test będzie się składał z V części, a w nim zadania sprawdzające wiadomości ze słownictwa, gramatyki, użycia języka w sytuacjach codziennych, czytania ze zrozumieniem oraz kultury krajów anglojęzycznych. Poniżej link do regulaminu, szczegółowe zagadnienia dla poszczególnych klas oraz najważniejsze wiadomości o Wielkiej Brytanii. Zapraszamy do udziału.

Regulamin_szkolnego_konkursu_z_jezyka_angielskiego_-2024(1).docx

1_z_10_konkurs_GB.pdf

• Warsztaty pt. "Jak odżywić mózg i mięśnie nastolatka?"

• We wtorek, 26 marca, uczniowie klas 5a, 5b oraz 1b wzięli udział w warsztatach na temat zdrowego odżywiania prowadzonych przez panią dietetyk Agnieszkę Handschuh-Całkę. Uczniowie zapoznali się z zasadami zdrowego odżywiania, szczególnie pod lupę zostały wzięte lubiane przez wszystkich  słodycze :) Po części teoretycznej - prezentacji, była oczywiście część praktyczna, podczas której uczniowie samodzielnie przygotowywali zdrowe pralinki, a także koktajle owocowo-warzywne. Na koniec oczywiście wszystkiego można było spróbować i to chyba była najprzyjemniejsza część warsztatów. Mamy nadzieję, że wiedza wyniesiona z warsztatów zostanie z dziećmi na dłużej a przepisy będą wykorzystywane na co dzień.

• Dzień Samorządności!!!

• W piątek, 22 marca oficjalnie powitaliśmy wiosnę! Tego dnia obchodziliśmy w naszej szkole Dzień Samorządności. Przez cały dzień w szkole obowiązywały stroje nieformalne - każdy miał
            za zadanie przebrać się za co lub za kogo chciał, a także przynieść książki we wszystkim, tylko nie w plecaku. Trzeba podkreślić, że zdecydowana większość wywiązała się z tego zadania znakomicie! Na Pierwszych trzech lekcjach uczniowie rozwiązywali zadania i zagadki, dotyczące naszej szkoły i nauczycieli. Na kolejnej lekcji wszyscy uczniowie wraz z nauczycielami zebrali się na sali gimnastycznej, gdzie prezentowano najciekawsze stroje i kreatywne pomysły na „dzień bez plecaka”. Następnie każda klasa miała dodatkowo rozwiązać zadanie specjalne! Całemu wydarzeniu towarzyszyło wiele śmiechu i dobrego humoru! Po prezentacji doszło do meczu piłki siatkowej pomiędzy uczniami naszej szkoły a pracownikami. W tym roku

• Dzień Kolorowej Skarpetki!

• 21 marca jest dniem, w którym na całym świecie obchodzony jest Światowy Dzień Osób z Zespołem Downa. Dzieci z grupy „Pszczółki” także włączyły się w obchody tego wyjątkowego dnia, zakładając dwie różne, kolorowe skarpetki na znak solidarności z osobami z Zespołem Downa. Zakładając kolorowe, niepasujące skarpetki, zwracamy na siebie uwagę, a tym samym zwracamy uwagę na problemy, z którymi borykają się takie osoby. Pokazujemy, że różni nas od nich tak niewiele, jeden niepasujący, dodatkowy chromosom, tak jak jedna niepasująca skarpetka. Jest to wyjątkowy dzień, który pozwala zwiększyć świadomość społeczną, uczy tolerancji, akceptacji i zrozumienia.

• Ciekawy gość z przedszkolu! - spotkanie z Panią Listonosz

• W naszym Przedszkolu w grupie „Pszczółki” gościliśmy Panią Listonosz. Podczas spotkania przedszkolaki dowiedziały się jak trudna  i odpowiedzialna jest praca listonosza doręczającego listy, przesyłki i paczki prosto do adresatów. Nasz gość zaprezentował logo poczty, swój mundur oraz ogromną torbę, w której nosi listy. Pani Listonosz  opowiedziała o znaczkach pocztowych oraz zabrała listy dzieci. Szczególne zainteresowanie przedszkolaków wzbudziły atrybuty: czapka i torba, której zawartość została ujawniona. Rozmowa z gościem uświadomiła dzieciom znaczenie znajomości swojego imienia i nazwiska, a także własnego adresu zamieszkania.

• Ciekawy gość w przedszkolu! - spotkanie z Panią Fryzjer

• W poniedziałek, 25 marca, w ramach doradztwa zawodowego, mieliśmy przyjemność gościć w naszym Przedszkolu P. Edytę Zdrzałek, wykonującą zawód fryzjera. Pani Edyta opowiedziała przedszkolakom w grupie „Kotki” o swojej pracy, pokazała swoje narzędzia i urządziła dzieciom ciekawy pokaz pracy fryzjera, co wywołało mnóstwo emocji. Następnie wykonała wymyślne fryzury chętnym dzieciom. Przedszkolaki wykonały również piękne prace plastyczne. Po tak wspaniałym spotkaniu każdy na pewno z chęcią będzie chodził do fryzjera, a być może ktoś zostanie fryzjerem w przyszłości. Bardzo dziękujemy Pani Edycie za poświęcony czas i życzymy wielu sukcesów w pracy.

• Witaj wiosno!

• powitanie wiosny.mp4 - Dysk Google

W czwartek, 21 marca Przedszkolaki wybrały się w drogę, aby w wiosennym korowodzie w rytm muzyki uczcić i obwieścić wszystkim nadejście wiosny, która obdarowała nas pięknym słoneczkiem. Hucznie pożegnaliśmy zimę wraz z Marzanną, w asyście szczerbickiej Straży Pożarnej. Było głośno i wesoło! Mamy nadzieję, że dzięki zaangażowaniu naszych przedszkolaków wiosna zawita do nas na dobre, a wraz z nią ciepłe dni, z których będziemy czerpać radość.

• Z wizytą u Gospodyń

• Dnia 19 marca nasi Przedszkolacy z grupy "Kotki" odwiedziły Panie z Koła Gospodyń Wiejskich
            w Szczerbicach i przygotowały pyszne wielkanocne ciasteczka.

• ZBIÓRKA ELEKTROŚMIECI

Zapraszamy do zbiórki elektrośmieci, za które szkoła może otrzymać pomoce dydaktyczne.

Zbiorka w dniach od 11 do 13 marca 2024 r. na placu szkolnym przy garażu

• Zespół Szkolno - Przedszkolny w Szczerbicach
      • dyrektor@zspszczerbice.pl wicedyrektor@zspszczerbice.pl swietlica@zspszczerbice.pl intendent@zspszczerbice.pl
      • sekretariat - 32 4305516 intendent - wewn. 13 świetlica - wewn.15 pedagog - wewn.16 przedszkole gr.5-6 latki - wewn.19 przedszkole gr.3-latki - wewn. 20 przedszkole gr. 4-latki - wewn.21 psycholog - wewn.22